| Vissza | |||
NYERĹMAGYAROK.eu — Az ember a siker mĂśgĂśtt | |||
LofficeBudapestÖtletelj, vállalkozz!A Loffice neve ma már egyenl? a coworkinggel. Legalábbis Magyarországon, ahol 2009-ben egy testvérpár, Klementz Kata és Panni ezen a néven alapította meg az els? ilyen irodát. A Loffice-t jó érzékkel, jókor találták ki: ma már mintegy harminc kisebb-nagyobb hasonló közösségi iroda m?ködik itthon. Mert igény az volna rá. A coworking munkamodell nem hipszter hóbort: jól jön például a dolgozószoba négy falára ráunt egyéni vállalkozóknak, a rugalmas kis cégeknek, amelyek motiválóbbnak tartják a közösségi tereket a homogén hivatali környezetnél, vagy akár a külföldi cégek Magyarországra delegált munkatársainak, akik a nagy jövésmenésben azért hetente egyszer-egyszer leülnének egy íróasztal mögé a lattéjuk fölé anélkül, hogy irodát tartanának fent. A Liszt Ferenc tér és Nagymez? utca között, a Paulay Ede utcában m?köd?, motiváló atmoszférájú iroda teraszán visszhangzik a szemközti konzervatórium klasszikus zenei kakofóniája, mintegy utalva is arra a heterogenitásra, diverzitásra, ami a Loffice eredend? ars poeticája. Zászkaliczky Anna Eszter pont innen indít: a Loffice különösen büszke a sokféleségére, maga az épület zöld ház, a törzsközönsége a frissen induló vállalkozóktól a visszaintegráló édesanyákig, a fordítóirodától a m?vészeti magazinig terjed, miközben a térbe helyezett csocsóasztal mellett spontán összever?dött kollektíva esetében mit sem számít a rang, a titulus vagy a képzettség. A Loffice csapata maga is itt, a közösségi térben dolgozik a többi bérl?vel együtt.
A most zárult European Coworking Network projektet 2015 nyarán 5 országból 7 európai konzorciumi tag (a ZADRA NOVA Development Agency és az Impact Hub Zagreb Horvátországból, a Betacowork Belgiumból, a Loffice Magyarországról, a Social Innovation Centre Litvániából és a SPEGC Spanyolországból) bonyolította le Erasmus+ támogatásból. A kezdeményezés f? célja a coworking koncepció népszer?sítése mellett a 1625 évesek vállalkozói kedvének motiválása volt. Megfordítva: azzal, hogy felmérték a fiatalok igényeit és mélyítették üzleti tudásukat, közben vonzó alternatívát is felmutattak a közösségi irodai léttel a jöv? vállalkozóinak. Konzorciumi vezet?ként a zágrábi partner kezdeményezte a projektet, amelyre a felek összesen 168 645 eurót nyertek, ebb?l a magyar félnek 21 355 euró jutott. Zászkaliczky Anna Eszter elmondja, a projekt bevezetése egy hiánypótló tanulmány megírása volt, amely a közösségi irodák helyzetér?l szól. Második lépésként, a tanulmány eredményeinek bemutatása céljából a Loffice 2017 januárjában Coworking Magyarországon elnevezés? konferenciát szervezett, amely minden várakozást felülmúlt. A rendezvényen sok közösségi iroda vett részt, így ennek köszönhet?en végre elindulhatott egyfajta párbeszéd a szakmában. A projekt harmadik lépése egy tematikus oktatási modul összeállítása volt, ennek életszer? megvalósulásaként szervezte a Loffice azt a június eleji, vállalkozást segít? oktatási programot, amelyen 20 fiatal vehetett részt. A gimnáziumi tanulókból, BA f?iskolai-egyetemi hallgatókból álló fiatalokra épített modul célja els?sorban az ismeretterjesztés volt. A résztvev?k nem ismerték egymást, a helyszínen összeállított csapatok a frissen kitalált projekteket ezen a nehezített pályán idegen közegben állították össze. A workshop f? témája a Loffice védjegyének is számító diverzitás volt, a négy csapatnak a diverzitáshoz kapcsolódó három kifejezés (ún. hashtag) segítségével kellett kidolgoznia a saját üzleti ötletét, melyet egy pitch-versenyen prezentáltak. A versenyszer? projekttervezés mellett minikurzusokat is beépítettek a Loffice munkatársai a kreatív gondolkodástól és az üzletfejlesztést?l a márkaépítésen, kommunikáción és PR-on át a pénzügyi finanszírozásig. Zárásként nem kész terméket, hanem jól bemutatott ötletet vártak az ítészek. A nyertes csapat minden tagja egy coworking csomagot nyert a Loffice irodájába, hiszen a cél nemcsak az volt, hogy a fiatalok halljanak a coworkingr?l, hanem éleseben ki is tudják próbálni ezt a közeget.
A legkreatívabb és legértékállóbb ötlet díját a Talponállók elnevezés? csapat nyerte el. Ötletük egy olyan telefonos applikáció (online játék) volt, amelyben a f?h?snek mindennapi élethelyzeteken alapuló küldetéseket kell teljesítenie. Így a felhasználók gyakorlatilag játszva tanulhatnak bele az önálló döntéshozatalba, a nagybet?s Hétköznapi Életbe. Egy konkrét példával élve: a mai tizen-huszonévesek már alig-alig találkoznak a papíralapú postázással, és nem is biztos, hogy tudják, hogyan is kell egy borítékot megcímezni, vagy hogyan kell csekket feladni. Ezzel az applikációval virtuálisan, másokkal együtt tudnák a játékosok a feladatokat elsajátítani. Bár a projekt egészét természetesen a kézikönyv és más tanulmányok alapján a konzorciumi tagok közösen találták ki, a budapesti workshop a Loffice-re volt bízva. Szabad kezet kaptunk. Az például már a mi ötletünk volt, hogy a még jobb hatékonyság érdekében a mentorsághoz küls? közrem?köd?ket kérjünk fel, egyetemi oktatókat vagy a korosztállyal más felületeken találkozó szakembereket mondta a projektvezet?. Zászkaliczky Anna Eszter frappáns választ ad arra, hogy hogyan tudja 8 évvel az indulás után összefoglalni a Loffice-élményt: ez egy tudás- és térmegosztáson alapuló iroda. Igaza lehet, hiszen nemcsak nyílt irodának tarják magukat, de közösséget is teremtenek. Most már oktatva is. | |||