| Vissza | |||
NYERĹMAGYAROK.eu — Az ember a siker mĂśgĂśtt | |||
Maximulation Business Simulation Kft.BudapestDöntést hozni tudni kellMonopoly, Capitaly, Gazdálkodj okosan, Catan Telepesei a családi, baráti együttlétek kedvenc társasjátékairól minden generációnak kedves emlékek jutnak eszébe. A nyerés, veszteség, cs?d, kereskedés és persze maga a versengés, amely f?szerepet játszik a játékokban, kiváló módja, hogy a gyerekek üzleti- közgazdasági kompetenciája fejl?dhessen. Sajnos Magyarországon a közoktatásban igen csekély szerepet kap a gyerekek homo economicus-szá nevelése, így jobbára a társasjátékok adnak némi betekintést a gazdasági kérdésekbe. Éppen így, közös baráti együttlétekkel indult el a Maximulation Kft. története is. Boda Márton (ügyvezet?-alapító) és testvére, Tamás már gyermekkoruktól kezdve sok id?t töltöttek társasjátékozással, a gimnáziumi évek alatt alakult ki baráti társaságuk, melybe már Marján György és Mecseki Tamás is bekapcsolódott (jelenleg is ?k négyen társtulajdonosok a cégben). A közgazdász és mérnök érdekl?dés? fiatalok ekkor már stratégiai játékokkal fejlesztették magukat, végül is magával az üzleti szimulációval az egyetem alatt találkoztak el?ször.
A Szent István Egyetemen szimulációs játékra épül? kurzust tartok, de mindig is zavart, hogy ezek a módszerek a középiskolákba csak kis mértékben jutnak el mondja az ügyvezet?, hogy miért vágtak bele a projektbe. Ez részint a lexikai tudásra épül? magyar oktatási rendszer miatt van (szemben a kompetencia-alapú nyugat-európai paradigmával), ami nem készít fel a váratlan problémák megoldására, részint a középiskolai tanároknak anyagi forrásuk sincs az ilyen jelleg? innovatív szoftveres megoldások alkalmazására. Azt viszont gyorsan felismertük, hogy lenne igény a gyerekekre szabott üzleti szimuláció kidolgozására magyarázza. Az Erasmus+ pályázatot három partnerszervezettel együtt adták be (erdélyi, szlovákiai és tatabányai, közgazdaságra specializálódott iskolákkal), Brüsszel felé azt vállalták, hogy az egyéves projektid?ben a partneriskolákkal együtt oktatási anyagot hoznak létre az üzleti szimulációs játékból, a leglelkesebb tanulóknak pedig egy többfordulós versenyt írtak ki, ahol a fiatalok az üzleti döntéshozatalt gyakorolhatják egyel?re tét nélkül. Marján György, társtulajdonos elmondja, ?k oktatási segédeszközként képzelik el a szimulációs programot, mely sok olyan készségre rávezeti a gyerekeket, ami könyvb?l nem feltétlen lenne fejleszthet?.
Hozzáteszi, a diákok végre saját b?rükön tapasztalhatják meg, milyen vállalkozást vezetni, milyen lépéseket kell hozni egy sikeres üzletért. A szoftver alkalmazása közben észre sem veszik, mennyit fejl?dnek digitális, döntéshozatali készségeik, stratégiai gondolkodásmódjuk. A játék magában hordja a versengést, hiszen mindenki nyerni akar, aki veszt, az pedig a hibáiból megtanul legközelebb jó döntést hozni, de a lényeg: a kiskorúaknak is meg kell tanulniuk dönteni. A szimulációs versenyben korlátozás nélkül vehetnek részt középiskolás korú diákok Magyarországról, Szlovákiából és Romániából. A három f?s csapatok el?ször online selejtez?n vesznek részt, majd jön a középdönt?, a legjobbaknak pedig a dönt?. Bár a verseny költségei nem olcsók, de szponzorokkal kiegészülve tovább folytathatják. Interjúnk napján éppen Navracsics Tibor, az Európai Bizottság oktatásért, kultúráért, ifjúságért és sportért felel?s tagja vállalta el a közép-európai üzleti szimulációs verseny f?védnökségét. A cégvezet?kt?l azt is megtudjuk, a gyerekek körében egyértelm?en pozitív a visszajelzés az innovációra. Egyrészt azért, mert végre kimozdulhatnak, a szokásos diákszerepb?l, másrészt mert nem kell több tízoldalas szabálykönyv ahhoz, hogy a szimulációt megértsék, rögtön tudnak vele játszani. A diákok bevonása a tanítói folyamatba egy egész oktatási szemléletváltást kíván, melyre éget? szükség is van a huszonegyedik század elején. A cégvezet?k ezt nem látják problémának: innovatív eszközt adnak motivált tanárok kezébe. | |||